Documentatie

Transactie overzicht

Zodra je één of meerdere automatiseringen hebt aangemaakt kun je het resultaat hiervan bekijken in het transactie overzicht. Vanaf jouw account pagina klik je op het icoon “Transactie overzicht” of kun je de pagina bereiken via het hoofdmenu.

 

 

Je komt dan terecht op de “Transactie overzicht” pagina. Hier kun je de eerder gemaakte automatiseringen terugvinden in het keuzemenu.  Selecteer een automatisering en de bijbehorende transacties worden geladen.

 

Nog geen transacties #

Nog geen transacties te zien? Dan zijn deze waarschijnlijk nog niet binnengehaald. De synchronisatie gebeurt elke nacht, waarbij de transacties van de dag ervoor worden geïmporteerd. Wanneer er geen mutaties hebben plaatsgevonden in de afgelopen 24 uur, dan zul je vanzelfsprekend ook (nog) geen transacties terug vinden in het overzicht.

Mocht je na meerdere dagen nog steeds geen transacties zien, en weet je zeker dat er mutaties hebben plaats gevonden? Neem dan gerust contact met ons op en dan kijken we mee!

 

Transactiestatus  = wachtrij #

Yes! De koppeling is geslaagd en de transacties zijn geïmporteerd in TransactieSysteem. In dat geval zie je dus (na één dag) daadwerkelijk de transacties terug in het transactie overzicht. Wanneer de status “wachtrij” betreft dan betekent dit dat deze transacties in de rij staan om verwerkt te worden in de boekhouding. Om te voorkomen dat er duizenden transacties in één keer verstuurd worden naar de boekhouding (en hiermee limieten worden overschreden), worden de transacties in fases doorgezet.

 

 

Transactiestatus  = verwerkt #

Zodra de status van een transactie “verwerkt” is, dan betekent dit dat deze succesvol is verwerkt in de boekhouding. Ga naar de “bank” pagina in Moneybird om de verwerkte transacties te bekijken.

 

 

 

Transactiestatus  = foutmelding #

Wanneer een transactie onverhoopt niet is doorgezet naar Moneybird dan wordt de status aangepast naar “Error/fout”. In dit geval hoef je niets te doen. De betreffende transactie(s) wordt dan opnieuw toegevoegd aan de wachtrij.

 

Transacties compleet? #

Aan de hand van het saldo van de payment provider kun je checken of alle transacties compleet zijn doorgezet naar TransactieSysteem & Moneybird. Is het saldo gelijk aan het werkelijke saldo (op het moment van synchronisatie), dan is alles volledig verwerkt. Klopt het saldo niet, dan kan het zijn dat er nog een transactie in de wachtrij staat om verwerkt te worden.

In de nabije toekomst zullen we filters toevoegen aan het transactie overzicht om gemakkelijk data te filteren wanneer je met veel transacties te maken hebt.